Sommeren har inntatt Oslo by!

I dag startet dagen med litt morgen kardio, men fikk jo litt dårlig samvittighet ettersom det var sol ute og veldig varmt.

Å nå skal jeg bare få i meg noe mat, så skal jeg på spinning. Håper den blir bra:P




I dag spiser jeg blomkål og brokkoli med kjøttdeig og pastasaus...nam



Denne er kjempegod, iallefall når man har agurk og sitron i^^



Ha en super dag^^

Restitusjon? Trengs ikke!?

Hva er en av de største fellene en person går i når han/hun ønsker å komme i form? Det er nok at man trener for hardt, de bryter ned kroppen, og gir ikke kroppen tid til å bygge seg opp igjen.

Det er alltid interessant å gå på treningssentret der jeg trener. Er så mange folk som trener der som ikke vet hva de driver med. Det er 16 år gamle gutter som trener knall hardt, for så å gå på butikken å kjøpe dritt mat. Så er det jenter som trener med ALT for lite motstand, det kommer man igjen vei med. Jeg kan ikke gjøre annet enn å tenke, "hva er det dere driver med". Det er jo synd i de, for de oppnår jo ikke noe. De 16 år gamle guttene som trener som bare pokker trenger mat som inneholder mye næring, Å ikke boller og brus etter trening. Disse guttene vil ikke bygge muskler og vil bruke lengere tid på restitusjon. Riktig kosthold ogvæskeinntak etter trening vil redusere restitusjonstiden og øke treningseffekten.

Dette med restitusjon er utrolig vanskelig synes jeg.





Hva kan vi gjøre med kosten for å optimalisere restitusjonen?

  • Energibalanse ? spesielt viktig med nok mat tidlig på dagen
  • Mye karbohydrater
  • Nok protein
  • Antioksidanter
  • Essensielle fettsyrer

Men mine tips er å ha en "restitusjons bag", Denne kan du lage på morgenen eller kvelden før å bare ha den i kjøleskapet. Dette sparer tid, og man sikrer seg et måltid rett etter trening. Jeg har det iallefall sånn at jeg er så sliten etter trening at jeg helst vil slappe av, derfor er det greit å ha noe som ligger i veska. Det er utrulig hva litt planlegging gjør^^


Eksempel på måltid og matvarer som er gunstig restitusjonsmat:
 

 Appelsinjuice           * inneholder også protein
 Bananer
 Rosiner
 Sjokolademelk *
 Bananer + 1 glass melk *
 Go?Morgen yoghurt *
 Skiver brød + 1 glass melk *
 Skiver brød med ost/skinke *
 Smoothie med yoghurt *
 Sportsprodukter

:D

Kos dere^^

Mandag igjen!

Sånn, da var skole og trening unnagjort, her går det fort i svingene skal jeg fortelle.

Det ble 1 time kardio. Og jeg får litt dårlig samvittighet av at jeg drar meg inn på et treningssenter når det er så fint ute. For ja, det er SOL og jeg kan se asfalt, digg!


Har så fullt opp med skole nå. Skulle ikke vært mulig, men det vil alle studenter kjenne seg igjen i^^ Og det kommer ikke no gratis, sånn er det med alt.

Det var utrolig godt med helg, og muligheten til å slappe litt av etter ei lang uke med medisin. Men jeg liker studiet mer å mer, er så utrolig mange flinke forelesere, er utrolig inspirerende.

Men nå må jeg komme meg i dusjen, jeg har litt mye å gjøre, klær må vaskes, hus må ryddes, og middagen lager ikke seg selv heller^^

Snakkes!

Gojibær!

I kinesisk medisin er gojibær kjent for å forbedre utholdenhet, samt styrke kroppen. Gojibær forsterker immunfunksjon, alkaliserer og gir vitalitet til kroppen, beskytter leveren, forbedrer synet og kvaliteten på blodet.

Gojibærkan inneholde 21 eller flere sporstoffer (hovedsaklig sink, jern, kobber, kalsium, germanium, selen og fosfor), og vitamin B1, B2, B6, E-vitamin og mer betakaroten enn i gulrøtter. Det unike med gojibær er at de er svært rike på antioksidanter, de inneholder også mye proteiner, noe som er uvanlig for frukt og bær.  2-4 ganger mer antioksidanter enn blåbær





Hvordan smaker gojibær?
Den har en søt smak, etterfulgt av en krydderaktig smak. Det er veldig mange som ikke liker denne smaken, den kan virke litt "fremmed".

Hvordan bruke gojibær?
Man kan gjerne spise den naturlig. Jeg synes det i lengden kan være kjedelig å spise denne alene. Men liker å ha de i kornblanding eller havregrøt, på den måten kommer den søte smaken veldig frem. Jeg liker også å koke de, og ha de sammen med grønn te. Man kan spise de sammen med nøtter, dekke de med sjokolade. Det er egentlig bare fantasien som setter en stopper.


:D







Tilbake!!!

Jess, nå har jeg hatt en pause fra bloggen. Har hatt så alt for mye å gjøre, og når jeg har hatt en liten pause har det gått til å sove. Men nå skal jeg skjerpe meg.

Så i kveld kommer noen innlegg. Jeg skal tilbringe helga i Eidsvoll sammen med min kjære og familien hans, som jeg ikke har sett på en god stund.

Ellers har denne uken bestått av medisin undervisning, å lesing av akupunktur. Kanskje jeg skal skrive litt om akupunktur? hmm...Maybe^^




Ferske ansiktsmasker fra Lush og 20 års dag!

Jeg har blitt veldig glad i disse ferske ansiktsmaskene! Og har prøvd Oatifix og Cosmetic Warrior (de to øverste), Begge var utrolig bra. Og siden det er bursdagen min i dag, så kjøpte jeg meg en ny maske som heter Catastrophe Cosmetic, og et renseprodukt som heter Ocean Salt. Av de tre maskene jeg har prøv er Catastrophe Cosmetic (Blåbærmasken) den beste på konsistens, den føles som en tykk krem, mens de andre har små korn i seg. Denne kremete konsistensen likte jeg pga at den var mye lettere å ta på. Har aldri prøvd noen av renseproduktene deres, men jeg elsket Ocean Salt, huden ble utrolig myk, og man kjenner seg på en måte "lettere".



En deilig blanding av bananer, vanilje, og havre for å avkjøle og pleie sliten hud. Den inneholder illipesmør som reduserer rødhet, malte mandler til å forsiktig eksfoliere og kaolin til å rense huden. Påfør masken på ren hud, og unngå øyeområdene og leppene. Sitt i 5-10 minutter, rens av med varmt vann. Husk: den må stå i kjøleskapet.




Effektiv, antibakteriell ansiktsmaske som tar opp kampen med fet og kvisete hud. Kjølende grønne druer og honning glatter ut huden din og en miks av beroligende, antiseptisk hvitløk og tea tree hjelper til og reduserer hissighet i huden. Maskene lages her i Norge. og er helt uten konserveringsmidler. De må derfor oppbevares i kjøleskap.

Blåbærmasken for katastrofeforebygging og "hud i krise". Beroligende sinkspatpulver og essensiell kamilleolje gjør denne perfekt for hud plaget av ømhet og hissighet. Maskene lages her i Norge. og er helt uten konserveringsmidler. De må derfor oppbevares i kjøleskap.




Rensende lime, kokos & havsaltskrubb. Oh, vi liker å være ved sjøen. Vi liker også å putte sjøalger i produktene på grunn av alle deilige mineralene. Ocean Salt er som å ta en tur langs strandkanten. Den har også forfriskende sitron, grapefrukt og limejuice, samt mykgjørende avokado og fiolblader.Bruk i ansiktet eller over hele kroppen om huden føles svett og fet. Såp inn og skyll av og få en ren, frisk glød over hele deg. Tørr hud: en gang i uken. Fet hud: Når som helst! Passer ikke for sensitiv ansiktshud.


Ble ikke mye feiring av bursdagen min, men jeg og min kjære var på kino tidligere i dag, Percy Jackson & Lyntyven, Noen andre som har sett den?

Nå skal jeg fordøye litt mer vin og popcorn, og nyte kvelden^^, Håper alle har en fantastisk kveld!



Pizza!!!

I går lagde jeg meg pizza, bunnen består av grovbakst og havregryn. mmmmm





Dårligsamvittighet.no

Nå har jeg fått satt meg ned, har vært på trening, vasket opp, satt på en maskin med klær, men har tusen ting å ordne her hjemme, alt er jo bare rot. Hva gjør man ikke for å unngå å lese til eksamen, jeg er en dårlig student nå, og jeg får så utrolig dårlig samvittighet.

Nei jeg får fortsette å rydde=(

Håpe alle har en super dag!

Mandags trening


Øvelse
Serier
Repetisjoner
Markløft
3
6-8
Nedtrekk til brystet
3
6-8
Sittende roing
3
6-8
Knebøy
3
6-8
Bencurl
3
6-8
Tåhev i hack lift
3
10-12

Noen OL interesserte?

Er vel en god del folk som har grua seg til denne tiden. Altfor mye sport på TVen, vanskelig å få typen bort fra tv skjermen?. Min storebror kjøpte seg ny sofa, tv og hjemmekinofor to dager siden, og han sverget på at han kom til å ligge i den sofan til OL er ferdig:P

Hele min barndom og frem til jeg ble 18 har jeg holdt på med idrett, det gikk i fotball, volleyball, turn, slalom, kampsport, ridning, men har aldri vært noe særlig flink i noen av di tingene jeg holdt på med bortsett fra ridning, kanskje fordi jeg ikke jobbet nok for å bli flink. 

Personlig er vinter OL veldig spennende, men OL får meg til å angre på at jeg ikke driver med sport lengere.


Her i huset er det jeg som er mest interessert i sport.

Under åpningssermonien!

Jeg: åh jeg vil også være med i OL.
Typen: jaha? hvilken gren skulle du ha konkurrert i?
Jeg: hmm..*tenke*... kulekjøring kanskje. Enn du?:P
Typen: curling!!
Jeg: HAHA!

Det er jo ingen hemmelighet at de som spille curling er de minst trente idrettsfolkene. Så jeg er ikke overrasket over svaret hans:P Her har jeg et stk mannfolk som er litt redd for å være for aktiv. Og han er heeeelt gåen i armene etter han trente sammen med meg for første gang. Og jeg liker det;D Vet han kommer til å like det etterhvert:P



Driver dere med idrett? Og er det noen som skal følge med på OL?



Les mer i arkivet » April 2010 » Mars 2010 » Februar 2010
hits